31 Temmuz 2010 Cumartesi

Arafın ortasında..

  Yazmayalı fazlaca oldu farkındayım ama bu süre içinde hayatımın en önemli yazılarından birini yazdım aslında.Yazanında okuyanında son noktayla bilinçaltına attığı bir yazı çıktı kalemimden.İnsanoğlunun en büyük isteklerinden, hırslarından biri dünyada kalıcı(!) olmak.Bazen bir binayla, bazen notayla, bazen bir bilgisayar programıyla ya da tedavi yöntemiyle ilaçla, şiirle, romanla ve daha bir sürü araçla.Peki ya sonuç?İnsanoğlunu ve evreni bilemem ama benim yazdığım o 4 sayfacık flu harfler farklılaştırdı herşeyi..Aynı karında farklı zamanda büyüyen iki cenini yıllar sonra birleştirdi mesela.Böbürlenmeden edemeyeceğim kalemime sağlık..

   2 önemli kavram var aslında göreceli olsa da hem bu dünyayı hem de eğer varsa öbür dünyayı şekillendiren..İyi-kötü.Hayatımızı bunu kuruyoruz..Bazen kabul etmesek de bunlarla beraber yaşlanıyoruz.  Peki sadece tek taraf mı var?İnsanlar sadece iyi ya da kötü mü?Hayatımız, yaşadıklarımız sadece iyi ya da kötü mü?Klasik soruyu soralım.İyi kime, neye göre iyidir?Bana iyi gelen sana kötü geliyorsa bu şeyi nasıl tanımlamalı?Bir insan kendisine iyi davranırken başkasına kötü davrandığı için suçlamalı mıdır onu?Hâlbuki hep demez miyiz insan kendisini sevmeli diye?Kötü bir insan yaptıklarını sadece kendisini fazla sevdiği için yapıyorsa lekelemeli mi hemen onu?

  Bir de tersten bakalım olaya.Bu sefer kafamızda oluşturacağımız insan modeli "melek" diye tabir ettiğimiz iyilerden olsun.Bu insan kendisine kötü davranıyorsa bu kötülüğünü görür mü gözlerimiz?Bizim bu bakışımız iyi midir ya da kötü müdür?İşimize geldiği gibi davranmak hangi katagoriye girer?

  Bu yazının içinde bu kadar soru işareti olmamalıydı.Sorgulamamın amacı neydi benim de bir fikrim yok bu sefer.Hangi tarafta olduğumu ben bile bilmiyorum zaten.İyi ve kötünün ortasında bir bilinmezdeyim belki de.. Ama bildiğim tek şey kendime yaptığım ve bana yapılan kötülükleri daha az umursar durumdayım.Başkalarına yaptığım iyiliklerse hâla mutlu edebiliyor beni.Bir yazıyla gülümsedim işte yazamadığım sürede.Bakalım daha neler dökülecek bu ellerden..

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı